خانه > بلاگ > اتصال مستقیم دوربین به تلویزیون
1401/11/14
[ویرایش]

اتصال مستقیم دوربین به تلویزیون


گاهی اوقات لازمه که یه دوربین رو مستقیما به تلویزیون متصل کنید، زمانی که میخواید به صورت زنده تصویر رو دریافت کنید و نیازی به ذخیره تصاویر ندارید.

با توجه به قیمت درب باز کن تصویری، عجیب نیست اگه یه دوربین رو جلو درب خونه بگذارید و از تفاوت و کیفیت چشمگیرش بهره ببرید.

اگه چند نکته ساده رو رعایت کنید،این کار شدنیه، حتی با تلویزیون های قدیمی.

مشخصات دوربین

مهمترین قسمت این کار انتخاب یه دوربین مناسبه که قابیلت سازگاری با پروتوکل های مختلف رو داشته باشه. از اونجا که ما میخوایم به صورت مستقیم دوربین رو به درگاه AV تلویزیون وصل کنیم، دوربین باید از پروتکل CVBS حمایت کنه.

به عنوان مثال مشخصات دوربین THC-T110-P در جدول زیر قابل مشاهده است:


همان طور که در مشخصات دوربین قابل ملاحظه است، این دوربین خروجی های متنوعی دارد که شامل CVBS هم است.

در این دوربین برای سویچ بین پروتوکل های مختلف دوربین، یک کلید خارجی تابیه شده که با کمی نگه داشتن کلید، پروتوکل انتقال تصویر تغیر میکند.

وسایل مورد نیاز

کابل دوربین

کابل دوربین در واقع یک کابل کواکسیال RG-59 برای انتقال تصویر و یک کابل برای انتقال تغذیه به دوربین است. برای این منظور از کابل RG-59 ترکیبی استفاده میکنیم (RG59+power).

معمولا کابل RG-59 ترکیبی در متراژهای مختلف به همراه سوکت های نری BNC و جک تغذیه نری و مادگی به فروش میرسد. نمونه ای از فیش هایی که برای این کار استفاده میشوند، در تصویر زیر قابل مشاهده هستند:

در نهایت برای اتصال دوربین به درگاه AV تلویزیون میتوان از مبدل BNC به AV استفاده کرد و یا با بریدن قسمتی از یک کابل RCA قدیمی و اتصال به کابل کواکسیال دوربین، یک مبدل ساخت و به تلویزیون متصل کرد.

RCA

این پروژه با طول کابل 15 متر تست شده است.